No i stało się. Po ponad dwóch miesiącach przerwy wróciłem do prowadzenia. Tym razem padło na Maga: Przebudzenie. Graliśmy krótko jak na moje standardy bo jedynie 5h z czego 1,5 zajęło tworzenie postaci. Udział wzięli:

Ineni(Henry Walece) – Moros z Mysterium, czeladnik Materii –  bogaty właściciel firmy zajmującej się renowacjązabytków – w tej roli Setesh

James Walkers – Acanthus z Mysterium, czeladnik Czasu – sławny pisarz książek popularno naukowych – w tej roli Sting

Coltrane – Thyrsus z Adamantowych Strzał, czeladnik Życia – właściciel firmy organizującej wyjazdy i ekspedycje badawcze w różne regiony globu – w tej roli Artur

Wymyśliłem sobie, że kampania będzie osnuta wokół archeomancji(archeologii magicznej dla niewtajemniczonych) i skupiona wokół National Geoographic Society. Stąd taki a nie inny dobór postaci oraz podstawowego miejsca akcji, którym stał się Londyn.

Rozpoczęliśmy od spotkania świeżo uformowanej kabały w Towarzystwie Odkrywców. Oficjalnie elitarnym klubie dżenetleńskim w praktyce zaś Londyńskim Konsylium specjalizującym się w artefaktach, ruinach Atlantydzkich i innych archeomantycznych rzeczach. Bohaterowie przybyli tam spotkać się z jednym z konsuli – Salomonem(Mastigos apostata, mistrz przestrzeni i adept ducha) w celu dopełnienia formalności związanych z formalnym utworeniem kabały jako części Konsylium. Wcześniej jednak James Walkers wdaje się w społeczne plotki związane z rzekomym pojawieniem się aż 4 artefaktów w różnych stronach świata i to w dodatku w tym samym czasie. Coltrane wietrzy w tym podstęp ale nie przyznaje się do tego zbyt głośno. Po chwili plotowania Kabała spotyka się z Salomonem i dyskutuje wszystkie sprawy formalne – protokół, sigil, detale a następnie wraca na salony. Salomon zaś ogłasza, że następnego dnia o 21 odbędzie się spotkanie Konsylium w sprawie artefaktów, gdyż informacje o 4 artefaktach to nie plotki. Kabała przenosi się do pubu przedyskutować sprawę, gdzie do późnych godzin nocnych dyskutują o artefaktach i o tym gdzie pojadą i czego będą szukać. Następnie rozchodzą się do domów aby zająć się swoimi sprawami planując spotkać sięok godziny 20 następnego dnia.

Ineni przygotowuje się na wypadek wyjazdu w pośpiechu i odprawia rytuał rzucając na siebie Tarczę Materii(tu wyraźny ukłon w stronę Setesha za fajny, hermetyczny styl magiczny) co zajmuje mu całą noc a następnie, po uprzednim wyspaniu się, robi mały przegląd informacji związanych ze znaleziskami w swojej biblioteczce. James Walkers również spędza znaczną część następnego dnia na przeglądaniu informacji (głównie śmiertelniczych) na temat znalezisk. Coltrane zaś w tym czasie zwiedza londyńskie puby.

Rozpoczyna się Konsylium. Hierarcha, którego zapomniałem przedstawić mimo, że jest znany – Spadkobierca Naacal(Acanthus Wolnej Rady, adept czasu) wita zebranych i w krótkich słowach wyjaśnia, że artefakty to nie tylko plotka. Prezentuje uczestnikom skromne materiały dotyczące ujawnienia przedmiotów(dwa maile, jedną depesze od informatoró oraz notkę z Indyjskiej Agencji Prasowej) oraz ogłasza sezon otwarty na poszukiwania. Kabały winny same zapewnić sobie transport oraz poszukiwania. Zebranie przenosi się na salony gdzie wszyscy żywiołowo dyskutują co, kto i gdzie. Ineni zamawia samolot zaś kabała udaje się do Ateneum gdzie spędza ok. 2 godzin na poszukiwaniach informacji na temat Kryształowej Czaszki. Na zakończenie tychże James ma nieprzyjemność spotkać się z wywołanym za pomocą magii Umysłu duchem(podpowiedź: goetia) uwolnionym z metalowego jajka. Bohaterowie zabierają mechanizm i udają się na lotnisko.

Na Heathrow graczy spotyka jednak niemiła niespodzianka – burza uniemożliwa start samolotów, samolot Ineniego jest zepsuty a pilot chory. Węsząc podstęp gracze próbują korzystać z magii Losu aby poprawić swoją sytuację niestety bez efektów. Wynajmują więc inny samolot i czekając na przejaśnienie odprawiają rytuał mający cofnąć nieznacznie w przeszłość Jamesa i Ineniego aby złapali ślad ostatniego samolotu, który odleciał do Ekwadoru gdyż jak podejrzewają polecieli nim ich konkurenci. Rytuał udaje się po 6h opowieści w Wysokiej Mowie jednakże próby pokrzyżowania planó konkurencji już nie. Bohaterowie postanawiają więc radośnie spić się czekając na przejaśnienie.

Mając 8h opóźnienia w stosunku do konkurencji kabała ląduje w Ekwadorze ok godziny 16 czasu miejscowego(na śmierć zapomniałem o sieście!!) i udaje się do Muzem Narodowego w Quito gdzie przechowywana była Kryształowa Czaszka. Po drodze jednak udaje im się wyciągnąć od taksówkarza(przy pomocy magii Losu i paru dolarów), że ich konkurencja była już w muzeum i ma zamiar gdzieś udać się wieczorem. Dostają również adres hotelu gdzie Łowcy Skarbów(bo tak zwie się konkurencyjna kabała) się zatrzymali. Na miejscu bohaterowie przepytują Kustosza muzeum i umawiają się z nim na obiad następnego dnia, oraz strażników w sali z której zginął artefakt. James Walkers korzstając z postkognicji ogląda razem z Coltranem moment zniknięcia czaszki aby ten mógł zidentyfikować co się właściwie stało. Coltrane zobaczywszy scene rozpoznaje w tym magię Scalesti, dosyć znacząco spaczoną otchłanią. Niestety materialne ślady są już prawie niewidoczne więc Ineniemu nie udaje się magiczna  ich identyfikacja. Decyduje sięjednak korzystajć z właściwości arkanum materii wyjąć fragment płytki podłogowej, gdzie są mikroskopijne ślady i zastąpić go nowym, co też czyni podczas gdy pozostali zagadują strażników tak żeby Ci nic nie widzieli(módlcie siężeby kamery tego nie zarejstrowały:D).

Po wyjściu z hotelu nasi bohaterowie postanawiają nasłać na konkurencję Ekwadorską policję przy użyciu odrobiny magii Losu oraz stwierdzenia, że Brytyjczycy przyjechali handlować narkotykami. W tym miejscu skończyliśmy sesję.

Punkty Doświadczenia + Doświadczenie Mistyczne(konkretne arkana)

Artur: 3 + 2(1 Czas, 1 Materia)

Sting: 3+2(1 Materia, 1 Umysł)

Setesh: 2+ 1(1 Czas )

Paradoks:

Artur: 0

Sting: 7

Setesh: 10

Uwagi

  • Setesh – więcej klasy w tej postaci. Nie było widać tego, że to bogacz z wyższych klas
  • Artur – rozważ wykupienie 4 kropki chowańca (8PD) i nadanie mu formy materialnej. Zwiększyło by to jego użyteczność i obecność w przygodzie
  • Artur i Sting – wymyślcie sobie style magiczne i rekwizyty, powinno to być bardziej hermetyczne i okultystyczne niż w starym magu, w razie co mogę wam pomóc
  • Pierwsza część sesji jak wam mówiłem wyszła IMO kiepsko, potem od opuszczenia Ateneum było lepiej, mam nadzieję że następna sesja będzie już naprawdę fajna
  • Paradoks jak widzicie kumuluje się póki co. Nie wiem jeszcze jak będę go rozliczać ostatecznie
  • Sting – gratisowy punkt paradoksu za zbyt częste nadużywanie zasad prawdopodobieństwa(podobnie jak w starym magu efekt nieprawdopodobny)
  • Wstępnie następna sesja jest umawiana na piątek 14/08

3 myśli na temat “Kryształowa Czaszka #1

  1. Ammm… Coltrane proszę.
    Jeśli o chowańca chodzi to … właściwie to nie wiem .Mam kilka pomysłów ale zbyt mało znam jeszcze „system” żeby coś sobie i wam wyklarować.
    Style magiczne… to co lubię 🙂 .Kiepska znajomość nowego „maga” tak jak wyżej ale zapewniam że nadrobię braki i zobaczysz co potrafię. Czy to na pewno musi być tak strasznie hermetyczne ??? Ja bardzo lubię podejście typowe dla Verbena i Mówców Marzeń (Krojenie siebie i innych rytualnymi sztyletami, pióra, kadzidła, taniec, narkotyki, i oczywiście seks 😉 ) ale jeśli to już nie jest w klimacie to oczywiście dam radę wymyślić coś innego.

  2. Imię poprawione. Sory nie wiedziałem jak się to pisze. Cozaś się tyczy stylu to nie musi być strasznie hermetyczny, aczkolwiek to domyślny styl w nowym magu. PRzepuszczając to przez twoją ścieżkę to styl Szamanistyczny będzie jak najbardziej ok

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s