Druga i przyznają otwarcie, że dla mnie jako MG najnudniejsza(choć niestety konieczna) część kampanii.

Większa część przygody odbyła się w Klejnocie na dalekim południu gdzie… możę nie wyprzedzajmy faktów. Przygoda zaczęła się tam gdzie skońćzyłą się poprzednia czyli na wracaniu przez pustynię do Klejnotu, żeby ustalić jak powstrzymać Ptaka Pięciu Metali przez zdewastowaniem całego Pogranicza i ustalenia co Kraina miała z tym wspólnego.

Po 2 dniach marszu Wybrańcy trafiają do Oazy, gdzie udają Smoczą Krew a następnie po zaopatrzeniu się kradną wierzchowce aby udać siędo Klejnotu. Sabir zalicza punkty na Przekroczenie Granic.

Bohaterowie dojeżdżają do Klejnotu po długiej i męczącej podróży i zatrzymawszy się w Siedzibie Dżafara rozpoczynają poszukiwania. Rozmowy z ludźmi, taumaturgami, najemnikami, przeszumiwania bibliotek etc. wszystko to ma na celu ustalić co mogliby zrobić. W międzyczasie Sabir szuka też transportu bardziej na północ a Huma spotyka sięze swoim mentorem, który nieco mu pomaga. Po dłuższym czasie poszukiwań ustalone zostają 3 możliwości poszukiwań rozwiązania:

  1. Yu-Shan: Najbezpieczniejsza choć najtrudniejsza opcja to dostanie się do Miasta Bogów i przez pomoc nieśmiertelnych szukanie metody na Ptaka
  2. Błogosławiona Wyspa: Łapać ekspedycję z Krainyi jej tropem podążać od jej mocodawcó licząc że oni wiedzą coś więcej
  3. Ciernie: Przed wielu laty – w czasach Szogunatu żył mędrzec, któremu jako ostatniemu udało się dotrzeć do bibliotek Sperimin, gdzie najpewniej znajdzie sięjakieś rozwiązanie

Po naradzie bohaterowie decydują się na 3 rozwiązanie i zaczynają szukać transportu. Dopisuje im jednak szczęście bo tuż za granicą morza ognia jest ponoć jedna z bram-portali stworzonych przez Słonecznych w czasach Pierwszej Ery która może(choć nie musi) prowadzić na Wschód. Bohaterowie postanawiają to sprawdzić i wyruszają na południe

[tu skończyliśmy sesję]

Dotarwszy do morza ognia pomazańcy starają sięwezwać żywiołaka składając mu znaczną ofiarę z esencji. Udaje im się wezwać Cenzora Południa i dzięki darowi z esencji oraz szacunkowi mu okazanemu bohaterom udaje się przekonać go do przeniesienia ich do grobowca.

Sam grobowiec jest ogromny(300m promienia) więc wogóle dojście do poziomu wrót zajmuje chwilę. Tam też Huma otwiera wrota  a następnie doświadcza wizji z Uzurpacji gdy w grobowcu odbyła się bitwa pomiędzy pochowanym w nim Słoneczny, nota bene też z kasty Świtu, a Smoczą Krwią. Pozostali bohaterowie cucą Humę i przechodzą przez pole bitwy na górny poziom grobowca, gdzie są 4 pomieszczenia – komnata grobowa, komnata portalu i 2 pomieszczenia oznaczone glifami. Z wizyty w komacie grobowej wybrańcy dowiadują się, że do aktywacji portalu niezbędne są im 3 klucze.

Sabir rusza po pierwszy klucz, Dżafar po drugi zakładając, że są one w komnatach z glifami zaś Huma idzie w kierunku portalu. Sabir odzyskuje klucz ale żeby wyjśćspowrotem musi rozwiązać zagadkę polegającą na wpisaniu w piramidę cyfr 1-7 tak żeby żadna z nich nie stykała się w żadnym kierunku z bezpośrednim sąsiadem(tj. 1 z 2, 2 z 1 i 3, itd).  Dżafar zaś żeby wejść po swój klucz musi przy pomocy dwóch pasków(nazwijmy je lontów) o długości 60s odmierzyć 45s, przy czym ich wypełnianie(spalanie) jest nielinearne. Huma zaś żeby zdjąć barierę otaczającą portal musi w 3 ruchach przekręcić trójkąt złożony z 10 kryształów(układ jak kręgle). Po dłużeszej chwili jednak gracze poradzili sobie z zagadkami i aktywowali portal(darowałem im zagadkę samego portalu bo mieli ewidentnie dość), który okazuje sięprowadzić na płytki Wschód czyli na Ziemie Łupieżców co jest perfekcyjnym wyjściem. Bohaterowie korzystają z portalu i udają się na Ziemie Łupieżców.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s