W piątek – 17 kwietnia otworzyłem drugą kampanię Exalted. Tym razem dla odmiany na Południowym krańcu Stworzenia a więc w klimatach Baśni z 1001 nocy, choć jak się okazuje nie tylko…

Po drobnym zamieszaniu związanym z graczami i postaciami Zaczęliśmy ostatecznie w piątek ok  21:30 i pograliśmy do 04:30, niejako na dwie tury – prolog i połowa pierwszego rozdziału. Udział wzięli:

Huma – generał kasty Świtu, którego celem jest wyswobodzenie południowego pogranicza z pod władzy Krainy (Lori)

Sabir – łowca głów z kasty Nocy, walczący bezwzględną sprawiedliwość w Stworzeniu (Setesh ponownie po długiej przerwie)

Dżafar – okultysta z kasty Zmierzchu, którego podstawowej motywacji nie pamiętam ^_^ (Janek).

Prowadzeni wizjami, które nastąpiły po wyniesieniu nasi bohaterowie udają się na pustynie gdzie spotykają się nie opodal ruin. Po wzajemnym zapoznaniu się i upewnieniu, że wszyscy trzej są wybrańcami Niezwyciężonego Słońca bohaterowie postanawiają udać siędo ruin sprawdzić prawdziwość wizji. Natykają się jednak na obozowisko sił ekspedycji Krainy i nie wdając się w zbędną walkę omijają je wchodząc do miasta z innej strony.

Podczas penetracji ruin pomazańcy trafiają na zwłoki jednej z grup poszukiwaczy w mundurach Krainy. Krótkie oględziny zwłok wskazują na walkę i śmierć od czegośbardzo ciężkiego np. dużego kamienia. Dżafar sugeruje, że w mieście może być automaton. Dalsze poszukiwania spełzają jednak na niczym z powodu zarówno ciemności jak i sporego wiatru, któy momentalnie zaciera ślady na piasku. Bohaterowie postanawiająwięc zaobozować w jednym z budynków.

Nad ranem, podczas warty Humy, bohaterowie słyszą kroki i dzięki zmysłom chowańców widza zbliżające się postaci. Dokładniejsze przyjrzenie się wskazuje, że są to zombie. Następuje szybka i razczej jednostronna walka, w której Pomazańcy dewastują zombiaki(a gracze testują mechanikę walki).

Rankiem ekspedycja Krainy pod wodzą pomazańca Ziemi dzieli się na grupy i udaje do ruin. Bohaterowie stwierdzają, iż urządzą zasadzkę na Smoczą Krew razem z obstawą tak aby móc ich przesłuchać. Wychodzi to prawie perfekcyjnie, jako że zasadzki niestety nie przeżywa żaden z żołnierzy ani sam pomazaniec, który jednak najpierw zdążył dość przyzwoicie poranić graczy(ah te Dajkatany…)

W międzyczasie gdy wybrańcy Słońca leczą się ekspedycja, która dowiedziała się o starciu graczy z ich dowódcą czym prędzej zbiera się i ucieka z ruin.  Pozostawszy sami w ruinach pomazańcy w końcu znajdują coś co najpewniej było celem ich wizji – Katedrę-Warstat z czasów Pierwszej Ery otoczoną polem siłowym. Po zastosowaniu Szmaragdowej Kontrmagii Dżafara bohaterom udaje się jednak przejść przez pole siłowe i wejśc do środka, gdzie faktycznie trafiają na nieaktywnego automatona.

Podczas zwiedzania Katedy bohaterowie mają okazję zapoznać się nieco z wyglądem warsztatu z Pierwszej Ery i doświadczyć paru wizji z przeszłości. Sabir niechcący przekracza okrąg wykonany z orichalkowego pyłu i uwalnia demony, uwięzione w nim(demony w kręgu miały posłużyć do stworzenia eliksiru ale twórca nie zdążył tego skońćzyć – przyp. Q) . Uwolnione demony ulatują z katedry i opętują legendarną ukrytą w niej technomagiczną maszynę-artefakt – Ptaka Pięciu Metali(Five Metals Shriek).

Kojarząc to z wizją która przywiodła ich do miasta pomazańcy uciekają z ruin najszybciej jak mogą, co ratuje im życie gdy opętany przez demony Ptak korzysta ze swojego działa esencji i równa miasto z ziemią. Siła wybuchu odrzuca bohaterów na wiele kilometrów.

Komentarz:

Wyszło fajnie. To była graczy pierwsza wogóle, moja trzecia sesja w Exalted. Nieco plątali sięz mechaniką i mieli pewne problemy z korzystaniem z zaklęć ale ogólnie Było ok. Ta część potrwałą do ok 01:00.

Reklamy

4 myśli na temat “Opowieść 1: Ruiny miasta pięciu metali

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s