Zamieszanie z tym rejsem niemiłosierne, ale jest wesoło. W każdym razie płyniemy. Słowem wyjaśnienia cytaty z maila kapitana do armatora

W związku z niejasnym stanowiskiem firmy Agencja Żeglarska Skaut w sprawie realizacji Umowy Czarterowej nr 09/2008 zawartej w dniu
10.12.2007 i dotyczącej czarteru jachtu s/y Orzeł w dniach 20.07-09.08.2008, proszę o odpowiedzi na następujące pytania:
1) Czy jacht będący przedmiotem umowy czarterowej jest sprawny lub będzie sprawny w dniu rozpoczęcia terminu czarteru?
2) Czy port przekazania jachtu jest zgodny z paragrafem 2 umowy czarterowej?
3)Jeśli Armator zamierza zgodnie z paragrafem 3 Ogólnych Warunków Czarteru (OWC) zmienić port przekazania jachtu, to czy miejsce przekazania zostało już określone?

(…)

2) Jeśli portem przekazania jachtu ma być La Coruna, proponuję, by armator zapewnił transport załogi nie z portu Belfast, a:
– 9 osób z Polski w dniu 19.07.08, z lotniska w Poznaniu (1305 –> 1430, Ryanair), przez Liverpool i dalej do Santiago de Compostela (1830 –> 2145, Ryanair). Ze względu na brak połączeń komunikacją publiczną miastem La Coruna o tak późnej porze, Armator winien zapewnić transport z lotniska do miejsca postoju jachtu lub hotel w miejscowości Santiago de Compostela w nocy z 19/20.07.08 o standardzie hostelu.
– 1 osoba z miasta Dublin w Irlandii do Santiago de Compostela,
3) Ze względu na odległość dzielącą porty La Coruna (Hiszpania) i Bergen (Norwegia), to jest około 1400Mm, uważam przeprowadzenie rejsu w terminie trwania umowy czarterowej za obarczone dużym ryzykiem. Trasa rejsu wiedzie przez rozległe rejony Atlantyku, ruchliwe podejście Kanału Angielskiego, wody Północnego Atlantyku oraz północnej części Morza Północnego. Obszar ten znany jest ze zmiennych warunków meteorologicznych, często spowalniających lub uniemożliwiających żeglugę, również w miesiącach letnich. W znaczący sposób uległby zmianie charakter rejsu. Z turystycznego stałby się czysto awaryjnym przeprowadzeniem jachtu, charakteryzującym żeglugę zawodową, wykonywaną za odpłatnością. Informuję również, że w przypadku takiej zmiany, część załogi wyrażającej dotychczas swoją chęć uczestniczenia w rejsie, zrezygnuje z udziału. Powoduje to wówczas konieczność ponownego określenia warunków finansowych umowy czarterowej. Zmniejszenie załogi jachtu bez wcześniejszego przygotowania uważam również za odstępstwo od zwykłej praktyki morskiej. Żegluga taka może skutkować pogorszeniem bezpieczeństwa załogi i jachtu.
4) Ze względu na podane powyżej informacje, proponuje zmienić trasę rejsu na: La Coruna (Hiszpania)- Oban (Szkocja). Dzięki temu mógłby zostać zachowany turystyczny charakter rejsu. Port Oban, dzięki bardzo dobremu skomunikowaniu z lotniskami w Glasgow Prastwick i w Edynburgu, umożliwia łatwą wymianę załogi. Podróż załogi zmieniającej i przekazanie jachtu mogło by się odbyć w sobotę 09.08.08, zaś powrót załogi mógłby się dobyć z Glasgow do Wrocławia w niedzielę 10.08.08. Wymagana byłaby rezerwacja hostelu w Glasgow w nocy z soboty na niedzielę. Koszty hostelu pokryłaby załoga.

Nieźle nie ?? Grunt, że w dalszym ciągu płyniemy 😀

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s